Narancsbőr
Narancsbőr

Narancsbőr elleni életmód tippek

A narancsbőr leggyakrabban a combon, a fenéken és a hason alakul ki, és sajnos igen sokan szenvednek tőle. Viszonylag hamar kifejlődik, eltüntetni viszont nem sikerül olyan rövid idő alatt, mégsem lehetetlen vállalkozás.

Mi most kifejezetten olyan életmódbeli tippeket, trükköket gyűjtöttünk össze, melyek segítségével hathatósan felvehetjük a harcot a közutálatnak örvendő narancsligetek és karfiolcsodák ellen.

5+1 tuti tipp narancsbőr ellen

# 1: Étkezz tisztán!

Válassz tiszta élelmiszereket!

Csokoládé, (pék)sütemény, fehér kenyér, cukrozott szénsavas üdítő, gyorséttermi ételek, chips – ezek bár többnyire finomak, nem túl egészségesek, hiszen elsavasítják a testünket. Ráadásul a bennük lévő mesterséges adalékanyagokat (pl. tartósítószer, állományjavító, ízfokozó, térfogatnövelő, színezőanyagok) a szervezetünk nem tudja maradéktalanul kiüríteni.

A savak és más mérgek pedig szépen le tudnak rakódni a zsírszövetben, ami narancsbőr kialakulásához vezethet.

Mit tehetünk?

Együnk rengeteg nyers zöldséget, vörös hús helyett csirkét, pulykát vagy halat fogyasszunk, és lehetőség szerint kerüljük a cukrot és a tartósítószereket.

# 2: Igyál sok vizet!

Legalább napi 2-3 liter szénsavmentes vizet kell meginnunk ahhoz, hogy szervezetünk ne sóvárogjon a víz után, és hogy ne rekedjenek meg a testünkben a méreganyagok.

Napi 2-3 liter szükséges

Ha elhanyagoljuk a folyadékbevitelt, akkor ne csodálkozzunk, hogy a narancsbőr nem apad le, sőt, egyre csak terjed.

Mit tehetünk?

Ha kicsit unjuk a vizet, akkor ízesítetlen gyógyteát, citromos vizet vagy gyümölcsteát is bevethetünk.

De a cukros üdítőket, gyümölcsleveket, édesített ivójoghurtokat és a levesporból készült leveseket kerüljük, és főleg ne számoljuk bele ebbe az említett napi 2-3 literbe.

# 3: Ne ülj sokat!

Te is irodában dolgozol, egész nap ülsz a gép előtt, és szinte alig állsz fel munka közben? Nincs ez így jól! A sok ülés miatt az izmok ugyanis elveszítik feszességüket, a vér- és a nyirokkeringés lelassul (hiszen a nagy farizom folyamatosan préseli az alatta húzódó vér- és nyirokerek keringését), a méreganyagok pedig nem ürülnek ki rendesen, és innen már csak pár lépcső a narancsbőr kialakulása.

Mit tehetünk?

Óránként álljunk fel a székünkből pár percre és a telefonálást se ülve végezzük! Ha kell, állítsuk be a telefonunk időzítőjét, hogy minden órában jelezzen, hogy ideje picit felállni.

# 4: Mozogj és szaunázz!

Ha elhanyagoljuk a sportot, az sajnos több szempontból is káros. Ha lustaságból vagy időhiányból nem mozgunk eleget, akkor a nyirokkeringésünk fokozatosan hanyatlik, ami jól tudjuk, hogy a narancsbőr melegágya. Bár tudvalevő, hogy az edzés önmagában nem feltétlenül oldja meg maximálisan a narancsbőr problémáját hiszen sok sportoló küzd kemény, makacs narancsbőrrel -, de azért az biztos, hogy a rendszeres testmozgás jótékony hatása egyértelmű a narancsbőr csökkentésében.

Rendszeres szaunázással is méregteleníthetsz

Mit tehetünk?

Minden olyan sport jó, amelyik felpörgeti a pulzust, azaz kardio-tartományba esik, de vannak olyan mozgásformák, melyek kifejezetten a mélyizmok megtornáztatására, a test feszesítésére szolgálnak (pl. pilates), így narancsbőr ellen is bevethetőek. Ezen kívül jó tudni, hogy a rendszeres szaunázás nagyon jó méregtelenítő, immunerősítő módszer, így ezt is érdemes alkalmazni minél gyakrabban. Előnye, hogy serkenti a salakanyagok intenzívebb kiválasztását, tisztíja a pórusokat, regenerálja a sejteket, javítja a vérkeringést és fogyaszt (egy-egy alkalommal 3-400 kalóriát égetünk) is. Szerencsére nem muszáj a 100 fokos finn szaunában szenvednünk, ugyanis az infraszauna is tökéletes választás, hiszen csupán 40-60 °C, mégis méregtelenítő hatása klasszisokkal nagyobb.

# 5: Kezeld a stressz, és pihenj minél többet!

Kevesen gondolnák, de a stressz és az alváshiány hajlamosít a narancsbőrre, hiszen a kialvatlanság és az éhség miatt fellépő funkciók összetett kölcsönhatásban állnak egymással, és ez bizony nyomot hagy a bőrünkön.

Narancsbőr ellen a stresszkezelés is fontos!

Mit tehetünk?

Ha egyszer nem muszáj, ne görnyedj a laptop fölött éjfélig. Próbálj meg kialakítani egy normális alvásritmust: mindig ugyanakkor kelj fel reggel és menj aludni este. Hidd el, a szervezeted meghálálja ezt a fajta törődést és rendszert.

+1: Vess be otthoni gépi anticellulit kezelést!

Manapság már több, igen hatékony profi kozmetikai kezelés is létezik narancsbőr ellen, csakhogy ezeket szalonokban igénybe venni elég költséges, időrabló és kényelmetlen lehet. Szerencsére a legtöbb eljárásnak már létezik otthoni változata, amellyel kényelmesen, diszkréten csökkentheted még a legmakacsabb narancsbőrt is. Bővebben az otthoni anticellulit kezelésekről >

Kató Iringó

fehergep_oldalrol_logoval

Profi narancsbőr elleni módszert keresel?

Ismerd meg a Forever Beauty-t!

gomb-bovebben

2005-2019 NarancsbőrSTOP® / Minden jog fenntartva    
>